Megszűnt az üzemzavar a katasztrófavédelemnél
Nem egészen egy napig nem lehetett elektronikusan ügyintézni.
„Az elektronikus rendszerek üzemszerű működéséről soron kívüli tájékoztatást adunk” – ígérte az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) a honlapján szeptember 15-én annak kapcsán, hogy jelezte, üzemzavar miatt a hivatásos katasztrófavédelmi szervnél a hatósági eljárások elektronikus ügyintézése átmenetileg szünetel.
Másnap a katasztrófavédelem honlapjain az Integrált Hatósági Rendszer (IHR) aloldalán az IHR belépőoldalának linkjét szép csöndben visszaállították anélkül, hogy külön jelezték volna, a rendszer ismét működőképes.
Az OKF a Lánglovagok.hu többszöri sajtómegkeresésére sem reagált, végül a Belügyminisztériumtól sikerült megtudni, hogy a katasztrófavédelem informatikai rendszerében nem egészen egy napig szünetelt az online ügyintézés, erről az ügyfeleket tájékoztatták. Jelenleg a rendszer működése zavartalan.
A tűzvédelmi tudásbázis információi szerint az IHR a bizonytalan működése miatt nem aratott osztatlan sikert sem a tűzvédelmi hatóságnál, sem az ügyfeleknél, a mostani hiba azonban ennél jóval komolyabb volt.