Nem indult el az Integrált Hatósági Rendszer
A katasztrófavédelem mélyen hallgat a törvénysértés okáról.
A katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény január 1-jétől tartalmazza, hogy a hivatásos katasztrófavédelmi szerv a hatáskörébe utalt hatósági eljárások gyors és hatékony lefolytatása érdekében törvényben vagy kormányrendeletben meghatározott eljárásokban az ügy elektronikus intézéséhez elektronikus Integrált Hatósági Rendszert (IHR) biztosít.
Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) honlapján erről decemberben meg is jelent egy tájékoztató, amelyben kifejtették, hogy az IHR bevezetésével csökkennek az ügyféli adminisztrációs terhek, létrejön az „egykapus” hatósági ügyintézés. A papíralapú és e-papír ügyintézést felváltják az elektronikus munkafolyamatok a tűzvédelem, piacfelügyelet, veszélyes üzemek, veszélyes áruszállítás, kritikus infrastruktúra védelem, nukleárisbaleset-elhárítás, polgári védelem szakterületek engedélyezési és hatósági ellenőrzései során, így biztosítva az ügyfelek részére az országosan egységes, szabványos eljárásokat.
Csakhogy a rendszer nem indult el január 1-jén. Hiába érdeklődtünk többször is ennek okáról, valamint a várható indulásról az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságnál, mintha a kérdést sem értették volna, csak a IHR tájékoztatójának a linkjét küldték el.
Ezek után a Belügyminisztérium (BM) fordultunk, de a Kommunikációs Főosztály csupán annyit írt vissza, hogy a megkeresést továbbították az OKF-nek. Némi várakozás után Mukics Dániellel, az OKF szóvivőjével telefonon is felvettük a kapcsolatot, ám ő még azt sem tudta megmondani, a BM útján feltett kérdésre mikor válaszolnak.
Jelenleg az OKF honlapján az IHR belépési lehetősége helyett ezt lehet olvasni:
„Amennyiben a hivatásos katasztrófavédelmi szerv hatósági hatáskörébe tartozó eljárással kapcsolatban új eljárást kíván indítani és az IHR Hatósági Ügyfélportál technikai okokból az Ön által megtekintett időpontban átmenetileg nem elérhető, kérjük, hogy az e-papír szolgáltatás (https://epapir.gov.hu) igénybevételével, vagy a beadvány postai úton történő benyújtásával kezdje meg az ügyintézést az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény vonatkozó rendelkezéseinek megfelelően.
A vízügyi és vízvédelmi hatósági ügyek elektronikus ügyintézése nem változik, továbbra is a https://vizek.gov.hu felületről nyújthatók be a beadványok.”