Katasztrófavédelem teljesítményértékelése 2016-2020-ig
Néhány területi és helyi szervnél jó, de túlnyomóan kivételes értékelésű a katasztrófavédelem teljesítménye.
A 26/2013. (VI. 26.) BM rendelet szerint a szervezeti teljesítményértékelés a rendvédelmi feladatokat ellátó szerv által működtetett értékelő rendszer, amely elősegíti a rendvédelmi feladatokat ellátó szerv professzionális, jogszerű és szakszerű működését, javítja tevékenysége hatékonyságát és eredményességét, támogatja a vezetői döntés-előkészítést és döntéshozatalt.
A Lánglovagok Egyesület közérdekű adatigényléssel az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságtól megszerezte 2016-2020-ig az éves szervezeti teljesítményértékeléseket a katasztrófavédelem központi, területi és helyi szerveire vonatkozóan.
A Szolnoki Katasztrófavédelmi Kirendeltség az egyetlen, amely mind az öt évben csak jó értékelést kapott. Itt 2018-ban el is távolították a kirendeltségvezetőt. A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Igazgatóság teljesítménye viszont kivételes mind az öt éven át, ezt még azt sem tudta megrendíteni, hogy egy halálos áldozattal járó tűzesetnél a segélykérést tévesen értékelte a műveletirányítás.
Az Országos Katasztrófavédelem Főigazgatóság (OKF) teljesítménye mind az öt évben kivételes. A munkavédelmi képviselők megválasztását azért nem sikerült időben lezongorázniuk, és a közérdekű adatigénylések teljesítésében sem jeleskedtek.
Mi a helyzet a tűzoltó-parancsnokságokkal?
A 2011. évi CXXVIII. törvény szerint helyi szervek a kirendeltségek és a hivatásos tűzoltóságok. Az 1996. évi XXXI. törvény is tartalmazza, hogy a hivatásos tűzoltóság a hivatásos katasztrófavédelmi szerv helyi szerve.
Az OKF tájékoztatása szerint a tűzoltó-parancsnokságoknál külön szervezeti teljesítményértékelés nem történt, mert a 154/2015 (VI.19.) Korm. rendelet 1. melléklete alapján a hivatásos katasztrófavédelmi szerv helyi szerve a katasztrófavédelmi kirendeltség.