Elindult az Integrált Hatósági Rendszer

Elindult az Integrált Hatósági Rendszer

Alapvető problémák már első ránézésre feltűntek.

A jogszabályi előíráshoz képest több mint két héttel később, január 17-én indult el a katasztrófavédelemnél az Integrált Hatósági Rendszer (IHR).

A katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény január 1-jétől tartalmazza, hogy a hivatásos katasztrófavédelmi szerv a hatáskörébe utalt hatósági eljárások gyors és hatékony lefolytatása érdekében törvényben vagy kormányrendeletben meghatározott eljárásokban az ügy elektronikus intézéséhez elektronikus Integrált Hatósági Rendszert (IHR) biztosít.

A tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvénybe január 1-jén ugyanakkor az kerül bele, hogy a tűzvédelmi hatóság előtt elektronikusan kezdeményezett, valamint a tűzvédelmi hatóság által hivatalból indított hatósági eljárásokban és hatósági ellenőrzések során – a honvédelemért felelős miniszter feladat- és hatáskörébe tartozó tűzvédelmi hatósági eljárások kivételével – a tűzvédelmi hatóság a katasztrófavédelemről szóló törvény szerint Integrált Hatósági Rendszeren keresztül elektronikusan tartja a kapcsolatot.

Az IHR most már ugyan működik, de több kérdés, probléma is felmerült vele kapcsolatban, ezek miatt ismételten az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatósághoz fordultunk. Arra a kérdésre, hogy mi az indulás csúszásának az oka, még mindig nem válaszoltak.

Rovat
Témakör